Cosmopolitan and Universal

To set up this election campaign is my Job.
I put on righteousness as my clothing; for justice is my robe and my turban,
with reference to the current international version.
I am not a christian. I am not a jew. I am not a muslim. I am not a hindu. I am not a buddhu.
It is for goodness good enough for the whole world and EU,
For Me and for You.

Friday, June 4, 2010

Jag bara förbereder Mig.

Orientering:
Många jobb har försvunnit. Fler och fler tar egna initiativ för att kunna försörja sig själva.
De regerande partierna vill att alla startar företag. Oppositionen anser ochså att flera skall ta egna initiativ.
Många drömmer om ett eget företag. Andra är tvungna till att starta eget på grund av arbetsbrist.
Oavsett vilket kan det behövas lite inspiration om vilka företag som är möjliga att starta.
Allt handlar om att undersöka huruvida det går att sälja en produkt eller inte - Om det går att tjäna pengar på sin idé.
Så tänker man flera jobb.

De båda blocken lovar att det ska vara lätt att starta eget.
De uttrycker sina intentioner med olika ordval.
De Allierade vill ha mera entrepreneurskap och hävdar att "om det ska vara lätt att starta eget bestämmer Du själv".
De Röd-Gröna vill "stödja egna företagarna".
D v s, om det skall bli nya jobb, måste Jag skapa Mitt eget jobb.

Alltså, mitt jobb idag är att göra en utkast till en Plan.
Anvisningar:
Här är de viktigaste frågorna för Mig att svara på i Min Plan
Visionen:
Vad är det som gör Min Plan spännande och oemotståndligt för folket?
Bakgrund:
Vad är det som gör att just Jag ska göra Lansera Eget här just nu?
Mål:
Hur stort inflytande ska Jag ha inom en viss tid?
Vilka ekonomiska mål har Jag med Min Plan?
Opinionsyttring:
Vad ska Jag erbjuda?
Hur ska Min Plan kunna möta folkets förväntningar nu och även i framtiden?
Hotbilden:
Vilken hotbild finns?
På vilket sätt ska Jag ta min egen plats på den makt sfären Jag ska spela på?
Lansering:
Hur ska Jag kommunicera fördelarna med det Jag vill meddela dem som ska bli en del av Min Plan?
Finansiering:
Hur ska Jag betala för Min Lansering fram till den dagen det bär sig självt.

No comments:

Post a Comment