Cosmopolitan and Universal

To set up this election campaign is my Job.
I put on righteousness as my clothing; for justice is my robe and my turban,
with reference to the current international version.
I am not a christian. I am not a jew. I am not a muslim. I am not a hindu. I am not a buddhu.
It is for goodness good enough for the whole world and EU,
For Me and for You.

Monday, June 14, 2010

På vilket sätt Jag ska ta min egen plats på den makt sfären Jag ska spela på?

Jag ser möjligheterna.
Det skall vara lätt att lansera sig själv och det kan Jag påverka.
Valsystemet baseras ju på sammanslutning eller grupp av väljare, som uppträder i val under särskild beteckning.
Ordet demokrati kommer från grekiskan och betyder folkstyre.

Formalia
I regeringsformen, som är en del av grundlagen, står det att all makt utgår från folket och att folkstyrelsen bygger på fri åsiktsbildning och på allmän och lika rösträtt.
Grundlagen säger också att folkstyrelsen genomförs genom att folket väljer någon som representerar dem när viktiga beslut ska fattas, t.ex. i riksdagen eller i kommunfullmäktige eller i annat ambetsverk.
Man skall tydliggöra att
- Väljarna röstar på en förening/ett parti/en sammanslutning och kan om de vill personrösta på en särskild kandidat.
Definitionen av ett parti enligt regeringsformen är
- ”Med parti avses varje sammanslutning eller grupp av väljare, som uppträder i val under särskild beteckning.”
- Ett parti kan men behöver inte registrera sin partibeteckning för att ställa upp i val.
- Det finns inga regler om hur man bildar ett parti i Sverige.
- Det är partier som kan få mandat i riksdagen, landstings-, kommunfullmäktige och Europaparlamentet – och ledamöterna utses från kandidaterna på respektive partis valsedlar.

- Med parti avses alltså varje sammanslutning eller grupp av väljare, som uppträder i val under särskild beteckning.
- Ett parti behöver inte registrera sin partibeteckning för att ställa upp i val.

Blank valsedel
Valsedel utan tryckt partibeteckning och kandidatnamn.
De blanka valsedlarna är till för att väljaren ska kunna skriva dit ett partinamn.
Om ett partinamn skrivs till så blir valsedeln en giltig röst på det partiet.
Röstmottagarna ansvarar för att det finns blanka valsedlar utlagda i alla röstningslokaler.
Om valsedeln för det parti du vill rösta på saknas kan du skriva partinamnet på en blank valsedel.
Partibeteckningen är det namn som partiet vill ska stå på valsedlarna.
Väljare kan på en valsedel skriva till ett kandidatnamn och på så sätt personrösta på en person som inte partiet nominerat.
Om man röstar med en blank valsedel utan att skriva någon partibeteckning är valsedeln ogiltig.

Konklusion:
Jag ska ta min egen plats som President på den makt sfären Jag ska spela på i en sammanslutning eller grupp av väljare, som uppträder i val under en särskild beteckning - KSP.
Jag behöver inte registrera KSP som partibeteckning för att ställa upp i val.
De blanka valsedlarna är till för att väljaren ska kunna skriva dit KSP som en sammanslutning eller grupp av väljare som uppträder i val.
En blank valsedel blir en giltig röst om KSP skrivs till på valsedeln.
Väljare kan på den valsedeln skriva till ett kandidatnamn och på så sätt personrösta på en person som inte är på förhand nominerad.
Antalet inlämnad valsedlar senast den 2010-09-19, med särskilda beteckningen "KSP", kommer att tolkas som folkets uttryck för en folkstyrelse av en grupp väljare som uppträder gemensamt för KSP.
KSP kommer att uppträda i rikssdagsval, kommunfullmäktigeval och landstingsval den 2010-09-19.

Återstår att besvara:
Hur ska Jag kommunicera fördelarna med det Jag vill meddela dem som ska bli en del av Min Plan med KSP?
Se: Betänkande: Rapport och förslag från KSP unit - utredningar (2010-06-29) .

No comments:

Post a Comment