Cosmopolitan and Universal

To set up this election campaign is my Job.
I put on righteousness as my clothing; for justice is my robe and my turban,
with reference to the current international version.
I am not a christian. I am not a jew. I am not a muslim. I am not a hindu. I am not a buddhu.
It is for goodness good enough for the whole world and EU,
For Me and for You.

Friday, June 4, 2010

Jag har en idé !

Förutsättningar:
En nedskriven plan är nödvändig för att skaffa fram förtroende kapital som krävs för att lansera och utveckla en idé.
En bra plan är strukturerad, kortfattad samt skriven med ett klart och tydligt språk.
Viktiga delar i planen är idé, mål och vision, handlingsplan, risker och lönsamhetsbedömning.
Hur som helst ska den kunna vara bra och rolig läsning.
Mitt första utkast till en Plan är nu klar:
Idé:
Det ska kunna gå att öka medborgarnas, medlemmarnas och landsmännens delaktighet i att forma nationens gemensamma intresssen och förbättra ekonomin och levnadsstandarden för
var och en och alla samtidigt.
Maktidé:
Sverige ska ha ett kunskapsövertag över övriga världen.
Svenska Medborgarna ska njuta maximalt av livet.
Mål:
Att ta minst 53% av Sveriges makt andelar den 2010-09-19.
Med option att ta över resterande under mandatperioden.
Vision:
En nation ska tas om hand av en President som en Läkare tar hand om en människa.
Handlingsplan:
Testa huruvida det är lätt eller ej att lansera sig själv för att erövra politisk makt.
Göra en KSP.
Formulera en opinionsyttring för att lansera Presidentämbetet
Ta makt andelar i Sveriges Förenade Nationer från båda blocken och övriga på slagfältet
Leva gott på tillgångarna som kommer att kontrolleras av Presidenten genom erövringen
Risker/Hot:
Missförstånd av design- och utvecklingsprocessen.
Medial förvandling från exklusiv opinionsyttring till ett banalt budskap
Pressens partiska och vinklad rapportering och bevakning av valprocessen till förmån för konkurrenter
Journalisten, i sitt arbete, inte efterlever såväl lagen som god journalistisk sed, det vill säga journalistreglerna.
Offentlig prövning av min person och min bakgrund
Maktsfärer obstruerar och/eller interfererar och/eller vilseleder
Psykologisk krigföring och insinuationer om abnorm psyké - psykoser
Påtvingade ekonomiska motgångar
Juridiska påfrestningar
Störningar i mitt nätverk
SÄPO och FRA's telefon avlyssning, internet och webb surf granskning samt post och brev insyn
Kyrkan utövar emotionell utpressning
Mina motståndare försöker tysta mig
Missbruk av lätt manövrerad kritiska massor och organisationer
Konkurrent presenterar innehållet i Min Plan och KSP idén som sin egen
Lönsamhet:
Min personliga inkomst skall öka med 900 - 1000% för det första året. Ökningen för de efterföljande åren skall vara positiv.

Återstår att besvara:
På vilket sätt Jag ska ta min egen plats på den makt sfären Jag ska spela på?
Hur ska Jag kommunicera fördelarna med det Jag vill meddela dem som ska bli en del av Min Plan?

No comments:

Post a Comment